November 2022.
De Stichting krijgt het verzoek of wij de coördinatie wilde op nemen voor een evenement, waarbij we met kinderen over de TT circuit tijdens de Northern sidecar run en het Ducati racing weekend op zaterdag 20 mei mogen rijden.
Dit is toen besproken bij de eerst volgende Bijeenkomst van B4A.
Dat moeten we doen voor de kinderen. Als de Stichtingen meer bekendheid krijgen, kunnen deze meer kinderen een mooie dag bezorgen en bijstaan in het proces.
Maar ook een statement maken, dat kinderen nog te vaak de dupe zijn misbruik of pesten.
Griz meld meteen aan dat wij dit niet alleen kunnen en dat hij graag een aantal Stichtingen in het noorden wilde benaderen om hiermee samen te werken. Dit waren alle ambassadeurs het mee eens.
Griz vroeg wel meteen om de datum, 20 mei vrij te houden, wat we hebben iedere ambassadeur nodig die dag.
Het eerst gesprek met de heren van de organisatie werd door 2 bestuursleden gevoerd.
Punten werden opgeschreven waar aan gedacht moest worden. Met die punten gingen we de 2 deel in. Hemelvaart weekend is de Childrens run, een feit.
Januari 2023.
Bij de Nieuwjaars recepties van de verschillende organisaties, kwamen we met 3 bestuursleden en een Ambassadeur om het idee uit te werken met elkaar.
De punten werden besproken. Mail adressen van de verschillende contact personen uitgewisseld. Telefoon nummers gelijk ook maar even.
We moesten toen wachten op één stichting, die hadden veel later hun Nieuwjaarsreceptie. Dus nog een keer naar het mooie noorden.
Was een mooie bijeenkomst daar. Eerst gesprek met de leiding van de Stichting en daarna mocht de voorzitter van B4A de mensen toespreken.
Ze waren vol enthousiast over wat de doelstelling was van deze dag.
Voor elkaar en met elkaar.
De eerst ronde zijn we doorgekomen.
Er werd een PR-Team samen gesteld om alles te regelen.
Wij van Bikers4all wilde alle kinderen persoonlijk uitnodigen via hun ambassadeur en bestuurslid. Na goedkeuring van de ouders of voogd. Werden er dingen opgepakt om te zorgen dat we ze allemaal op tijd op de verzamelplekken kregen.
Bikers4all heeft kinderen bijgestaan in Gelderland, Utrecht, Noord Holland en Overijssel.
Support leden uit Noord Holland en Utrecht en Zuidholland hebben de coördinatie op zich genomen om de kinderen mee te nemen naar de Childrens run 2023.
Op 1 mei sluit de inschrijving en worden de aantallen opgevraagd zodat we dit kunnen doorgeven aan de organisatie. Ook werd iedereen die nog vragen had over de Run uitgenodigd bij Buds om samen met ons alles door te nemen. Vanuit Phoenix North waren er 3 personen van CS was er één bestuurslid. Vanuit Indo was er 1 member aanwezig die was er ook voor OD4K. Alles werd besproken en ook beantwoord.
Weken geleden reden een aantal naar Assen om alles eens te bekijken wat mogelijk was om te verzamelen. Voor ons is het belangrijk dat we overzicht hebben op het terrein. In de buurt van een tankstation en toilet ruimte is. Wij waren we blij dat we dat gevonden hadden en dat we ook zonder VKR naar het circuit konden. Gewoon op een veilige manier. Dit werd meteen ook doorgeven via pb aan de contact persoon van de meewerkende organisaties.
Donderdagmiddag bericht van een member indo melati, de verzamelplek aan de A28 is geheel afgesloten.
Vrijdag gaat het PR-Team naar Assen, nog 1x de puntjes op de i zetten en een gesprek met de organisatie of wij nog iets mogen en kunnen doen.
Onderweg werd er voor de verzamelplek een alternatief geregeld.
Op het circuit waar de organisatie werkt met 100 vrijwilligers, en scouting groepen om dit voor elkaar te maken.
Nog eenmaal het parcours gelopen, wat de Childrens run gaat afleggen die dag.
Dan de locatie van het toilet mag niet doorgaan om hygiënische redenen. Achter af begrijpelijk. We komen tot een nieuwe locatie.
Om 18.00 verspreiden we het bericht via de whatss-app.
Door verschillende organisatie werden wij gebeld. Over de locatie.
Maar alles was duidelijk. Een nieuwe start locatie was geregeld.
Dichterbij, camera toezicht. En tankstation.
Zaterdag ochtend 8.00 uur starten wij de motoren en rijden wij de aanrijdroute die we hebben doorgegeven.
Om 10.00 rijd de voorzitter met de fotograaf het terrein op van de TT en leid hij haar rond over de locatie.
Haar achterlatend, rijd hij snel terug naar het tankstation waar onder tussen Oxalis al aangesloten is.
Gelukkig waren de politie agenten al vertrokken op het viaduct.
Langzaam kwamen de verschillende Stichtingen binnen. Vrije rijders, CS-riders, Indo Melati, Phoenix4kids North.
Iedereen stelde zich netje op en de vele werden begroet. We gaan gezamenlijk een mooie dag maken en het weer is goed dus daar ligt het niet aan.
We stellen ons op en rijden naar de tunnel. Voor de tunnel word nogmaals alles opgesteld. En was het wachten op groenlicht en dat de baan vrij zou zijn. Met een kleine vertraging van 15 minuten kregen de Childrens Run 2023 groenlicht.
Voorzichtig reden we door de tunnel om het tankstation naar de pitstraat. Eenmaal uit de pitstaat reden we 2 aan 2 over de baan. Aan het eind reden wij de pitstaat weer in en terug naar de parkeerplek waar we ons opstelden.
Daar werden de lunch pakketten uitgedeeld. Iedereen werd voorzien van een pakket die ze die ochtend nog stonden in te pakken om alles zo vers mogelijk te regelen.
Er waren zelf pakketten over. Leden van de scouting liepen langs de motoren en trikes om te kijken wie er niets heeft gehad.
Alex van de sidecar cup, nam een gezin mee waarbij het kind in een rolstoel zit, naar de lift. Vanaf het dak heeft hij de zijspannen mogen bekijken en beleven. Wat was hij na de tijd moe maar wat heeft hij genoten en ook zijn ouders.
en met de woorden, dank je wel dat jullie dit doen voor kinderen, gingen zij vroeg tijdig naar huis.
Na de kwalificatie van de side cars. Kwamen de mensen terug lopen en gingen over de paddock om bij de verschillende teams te kijken, sommige teams legde kinderen uit hoe ze moesten werken in de bak. Foto’s werden gemaakt door de ouders.
Dan nog even terug naar de verzamelplek. Waar we afscheid namen van iedereen.
O ja , nog 1 groepsfoto van alle organisaties en kinderen bij één.
We hadden zoveel mooie ideeën gemaakt, maar kwamen er achter dat de temperatuur en het geluid, zorgde dat al snel bij de kinderen de energie op was.
Wat een mooie dag, langzaam vertrekken de rijders naar hun verzamelplek om de kinderen terug te brengen naar de ouders.
Alle Stichtingen mogen terug kijken op een geslaagde dag. Zeker voor de kinderen.
De PR van de Childrunsrun loopt nu.
Samen met elkaar en voor elkaar.
Door samen te werken bereiken we meer.
Meer in de strijd tegen kindermishandeling en pesten.
Of er een vervolg komt op deze dag?
Als het aan de organisatie ligt wel.
Eén van de bericht die we gekopieerd hebben van fbpagina van Gelske.
Aan het nagenieten van een mooie dag.
Na een lastige start, omdat er op het laatste moment nog wijzigingen moesten worden gemaakt die bij sommige mensen niet goed doorgegeven waren, gingen we met verschillende stichtingen richting het TT-circuit.
Achterop trikes, in zijspannen of achterop motoren met ruggensteun of anders geschikt om een kind/tiener mee te nemen (enkele motoren hadden geen passagier, de berijders daarvan hielpen met op-en afstappen en het oppassen op de kinderen) kregen zo’n 70 kinderen een mooie dag, inclusief rondje over het TT-circuit aangeboden door oa de Ducati Club Race en de Nothern Sidecar Cup. Voor de kinderen waren er goody-bags, de volwassenen kregen een goed lunchpakket met broodjes, drinken, fruit en wat interessant leesvoer. Na uitreiking daarvan mochten we met z’n allen plaatsnemen op de (hoofd-) tribune waar we de sidecar-races konden zien.
Best spectaculair om te zien wat voor capriolen de bakkenisten moeten uithalen om het span op de baan te houden.
Na afloop van de race met de zijspannen mochten de kinderen op de foto bij een zijspan.
Hier werd goed gebruik van gemaakt.
Ook de rijders vonden het erg leuk om op de foto te gaan met zo’n span.
Toen werd het weer tijd om op te zadelen en reden we weer naar het benzinestation waar we gestart waren.
Daar werd afscheid genomen van de kinderen en van de rijders. Sommige kinderen werden opgehaald door de ouders, anderen werden thuisgebracht door de rijders.
Al met al is dit een hele organisatie geweest dat de organisatoren veel zweetdruppels heeft gekost.
Wie weet mag het volgend jaar nogmaals georganiseerd worden; de basis is gelegd.
Organisatie: bedankt voor deze dag. De kinderen hebben samen met vele rijders genoten.
En daar sluiten wij ons volledig bij aan.

Regels voor deelname kinderen
Kinderen die vallen onder de doelgroep van de 6 verschillende Stichtingen kunnen deelnemen aan dit evenement. Het gaat onder andere om kinderen die vechten tegen hun ziekte of te maken hebben met pesten of misbruik. Let op! Kinderen moeten zelfstandig kunnen zitten. Kinderen en hun eventuele begeleider moeten mee achterop een trike of motor.
Daarnaast zijn de volgende regels van toepassing:
- kinderen dragen goede, dichte schoenen
- kinderen die lawaai problemen hebben dienen gehoorbescherming mee te nemen.
- Kinderen dragen beschermende kleding (minimaal lange spijkerbroek en jas of jack)
- Personen die achterop een trike mee gaan dragen een zonnebril of veiligheidsbril
- Kinderen achterop een motor dragen een goede helm
- Ouders zijn op de hoogte van het feit dat er foto en film opnames worden gemaakt
Belangrijk voor alle deelnemers
Hieronder staan een aantal regels die nageleefd dienen te worden om het evenement soepel en zo veilig mogelijk te laten verlopen.
• Alle deelnemers dienen zich vooraf op de hoogte te hebben gesteld van de inhoud van het geldende Reglement.
• Iedereen die tijdens dit evenement een ongeval veroorzaakt is daar uitsluitend zelf verantwoordelijk voor
• Nooit kan de organisatie hiervoor verantwoordelijk worden gesteld
• Het deelnemen aan dit evenementen is voor eigen risico
• De organisatie neemt op geen enkele manier de verantwoording op zich met betrekking tot calamiteiten die zich tijdens onze toertochten kunnen voordoen
• Ook is de organisatie op geen enkele manier aansprakelijk voor schade die door deelname aan deze activiteit ontstaat
• Iedereen is op de hoogte dat beeldmateriaal van u gebruikt wordt op de verschillende (social)media
• Is uw motor of trike niet geschikt om iemand mee te nemen, dan heeft deelname geen zin
Reglement voor Bikers en Trikers
• Aangemeld betekent dat je er bent: weer of geen weer
• Houd je aan de aanwijzingen van de organisatie en hun begeleiders
• Geen alcohol of verdovende middelen vooraf of tijdens dit evenement
• NIET STOPPEN TIJDENS DE RIT OP HET CIRCUIT
• Motoren van rijders die een kind achterop nemen onder de 1,50 meter, moeten minimaal voorzien zijn van een rugsteun voor de kinderen
• Heb je een kind achter op? Dan ben je ook zijn of haar Buddy
• Als Buddy ben je het aanspreekpunt en begeleider van het kind en zijn of haar ouder of voogd
• Iedereen die mee gaat zit op een motor of trike. Eén uitzonderingen is de bezemwagen.
• Draag beschermende kleding ongeacht het weer. We worden gezien.
• Geen wheelies
• Geen burn-outs
• We rijden gemengd door elkaar. Zowel trikers en bikers, maar ook de rijders van de verschillende Stichtingen rijden door elkaar. Dit om te laten zien dat we het samen doen, met elkaar
• De snelheid zal laag zijn. Deze wordt op het circuit bepaald door een voorrijder
• Haal elkaar niet in en blijf op je plaats rijden
• We rijden op het TT-circuit naast elkaar twee aan twee. Er is ruimte genoeg
• We parkeren in de paddock naast elkaar in nette rijen. Dit zodat we ook makkelijk weg kunnen rijden
• Bij vertrek vanaf de paddock rijden de twee tailrunners van Stichting Bikers4all als laatste weg van het terrein. Zij zorgen ervoor dat iedereen ook weer vertrekt en er niemand achter blijft.
• Naast de regels in dit reglement zijn ook de regels van de diverse Stichtingen van toepassing. Hier bij gaat het om de Stichting waar de aanmelding is gedaan voor dit evenement. Zijn er regels tegenstrijdig, dan gaan de regels van dit reglement voor.
• Er zijn veel fotograven en camerateams aanwezig. Laat deze mensen hun werk doen.
Samen voor elkaar en met elkaar maken we dit tot een evenement voor de kinderen. Tevens laten we zien dat we, ongeacht wat er op ons vest staat, samen kunnen werken.